Gierst Havermout met Fruit

IMG_9686

Ik ben altijd erg blij wanneer het weer ochtend is. YUAH ontbijt!  Wat het ontbijt ook is, het moet goed vullen en lekker zijn. Een boterhammetje met pindakaas is dus: Geen. Optie. Ik ben een absolute fan van havermout. Het is goedkoop, makkelijk en een goede bak vol brengt me de ochtend wel door. Daarom was het nogal een risico om de havermout verslaving te onderbreken voor gierst. Onder het mom van ‘routine doorbreken kan heel goed zijn’. Ennn: het was geslaagd!

Alleen gierst vind ik net wat te korrelig, maar met de havermout en de plantaardige melk werd het romig en kreeg het een heel volle smaak. Daarbij doe ik er veel fruit bij zodat ik in ieder geval alle gezonde voedingsstoffen binnen krijg (banaan, blauwe bessen en een sinaasappel). Niemand kan mij storen tijdens mijn ontbijt. Val me niet lastig, ik ben er even niet.. YUM!

IMG_9691

Gierst Haver Ontbijt

Voorbereiding: 20 minutes

Ingrediënten

  • 1/3 mok gierst
  • 1 mok water
  • 1/3 mok havermout
  • 1 mok plantaardige melk (soja, haver, rijst, amandel, enz)
  • rozijnen
  • 1 theelepel kaneel
  • agave/rijst siroop (optioneel)
  • fruit en noten die jij lekker vindt

Instructies

  1. Breng water aan de kook en laat de gierst hierin gaar worden (ong. 15 min)
  2. Wanneer de gierst klaar is doe je de havermout, melk, kaneel en rozijnen erbij
  3. Dit laat je koken totdat het allemaal gaar is. De gierst neemt behoorlijk in volume toe.
  4. Versier vervolgens met de fruit en noot soorten die je lekker vindt en doe er nog wat siroop en kaneel bij
http://plantbites.nl/gierst-haver-ontbijt/

Geef een reactie